Wij zijn THUIS Orthopedagogen
Opgericht in 2013 vanuit de visie dat elk kind zich THUIS moet voelen om zijn ware potentie tot uiting te laten komen. Inmiddels bestaat ons team uit pedagogen, psychologen en orthopedagogen.
Elk kind is anders en leert op een andere manier. Voor kinderen die op school op cognitief of sociaal-emotioneel niveau net dat extra steuntje in de rug kunnen gebruiken, is THUIS Orthopedagogen er. Wij zien het kind en praten het liefst mét in plaats van over het kind. In de begeleidingen die we geven kleuren we graag buiten de lijntjes en bieden we maatwerk, om zo het best aan te sluiten op de interesses en behoeften van het kind.
Pamela Burwinkel Msc.
Orthopedagoog met diagnostische bevoegdheid
Pamela (Master Pedagogische Wetenschappen, UVA) is gespecialiseerd in onderwijs leerproblemen. Zij heeft in de praktijk o.a. bij de Bascule veel kennis opgedaan over het behandelen van kinderen met Autisme Spectrum Stoornissen. Daarnaast heeft Pamela ervaring met diagnostiek en behandeling van verschillende leerstoornissen zoals Dyslexie en Dyscalculie.
Elize Mijnssen Msc.
Orthopedagoog met diagnostische bevoegdheid
Elize (Master Pedagogische Wetenschappen, UVA) is gespecialiseerd in onderwijs leerproblemen. Zij heeft in de praktijk o.a. bij het RID (IWAL) veel kennis opgedaan over diagnostiek en behandeling van Dyslexie. Daarnaast heeft Elize ervaring met ADHD, Executieve functies en het ontwikkelen en organiseren van educatieve projecten voor zowel basisscholen als het voortgezet onderwijs. Elize werkt graag vanuit het gevoelsniveau van het kind door aan te sluiten op diens interesses en belevingswereld.
Noortje Meijer Msc.
Orthopedagoog
Noortje (Orthopedagogiek, VU) is gespecialiseerd in sociaal-emotionele problemen. Zij heeft in de praktijk veel kennis opgedaan over kinderen met ontwikkel, aandacht of gedragsstoornissen en is gespecialiseerd in het Autisme Spectrum Stoornis. Noortje vindt het belangrijk om te werken vanuit een vertrouwensband en door de ogen van het kind naar een situatie te kijken. Het meenemen van het hele systeem rondom het kind is iets wat Noortje graag doet. Dat biedt de ruimte om buiten de lijntjes te kleuren in de hulp die je een kind kunt bieden.
Claudia Meijer Msc.
Ontwikkelingspsycholoog met diagnostische bevoegdheid
Claudia (Master klinische ontwikkelingspsychologie, UVA) heeft ervaring met kinderen in het basisonderwijs met leerproblemen. Hierin heeft zij zich gespecialiseerd in de rekenontwikkeling en dyscalculie. In de praktijk heeft ze ervaring opgedaan met kinderen en jongeren (o.a. bij Mentaal Beter) met het onderzoeken en behandelen van verschillende soorten problematiek, zoals ADHD, autisme, en gedragsproblemen. Claudia vindt het belangrijk om de tijd te nemen om een band met de leerlingen op te bouwen. Daarnaast vindt ze het belangrijk dat elk kind zich zo goed mogelijk kan ontwikkelen en helpt ze hier graag aan mee.
Suzanne Grund Bsc.
Pedagoog
Suzanne wist vanaf jongs af aan al dat ze later met kinderen wilde werken, na ruim 5 jaar in de kinderopvang te hebben gewerkt vond zij het tijd om zich verder te ontwikkelen en heeft zij de bachelor pedagogiek gevolgd. Tijdens deze studie heeft Suzanne ervaring opgedaan in het basisonderwijs, daar begeleidde zij leerlingen met zowel sociaal -emotionele problematiek als op cognitief gebied. Daaropvolgend heeft zij een halfjaar lesgegeven aan groep 1/2. Tevens heeft Suzanne ervaring opgedaan als huiswerkbegeleider bij gezinnen in verschillende aandachtswijken van Amsterdam. Suzanne vindt het belangrijk dat ieder kind mag zijn wie het wil zijn en zich binnen zijn/haar mogelijkheden optimaal kan ontwikkelen. Het opbouwen van een vertrouwensband waardoor het kind zich veilig genoeg voelt om fouten te mogen maken staat bij haar op nummer 1.
Fleur van Toor Msc.
Pedagoog
Na haar studie ´Pedagogische Wetenschappen´ in Leiden, heeft Fleur een master ´Digital media in human development´ gevolgd om meer te leren over de invloed van digitale media op de ontwikkeling van het kind. Daarnaast heeft Fleur afgelopen 3,5 jaar ervaring opgedaan in de jeugdzorg, door de kinderen op sociaal- emotioneel gebied te ondersteunen. Dit heeft ze met erg veel plezier gedaan, maar wil zich verder ontwikkelen op het gebied van didactische vaardigheden bij kinderen.
Aimée Clavaux Bsc.
Psycholoog
Na het behalen van twee bachelors in psychologie is Aimée nu haar master Klinische Psychologie aan het afronden. Ze heeft ervaring in het begeleiden van kinderen met gedrags- en leerproblemen en in het stimuleren van executieve functies. Bij het begeleiden van kinderen creëert Aimée een veilige en positieve omgeving. Daarnaast kijkt ze naar wat het kind kan, in plaats van wat het kind niet kan en ontdekt spelenderwijs de talenten van ieder kind.
Floor Tettero Msc.
Orthopedagoog met diagnostische bevoegdheid
Floor heeft 10 jaar ervaring als leerkracht in het basisonderwijs. Tijdens haar master heeft zij zich verder gespecialiseerd in het helpen van kinderen met leerproblemen en andere problematieken. Tevens voert zij nu drie jaar intelligentie onderzoeken uit bij kinderen in de basisschool leeftijd. Floor is door haar ervaring als leerkracht zeer bekend met alle leerlijnen op de basisschool en kan de kinderen dan ook cognitief passend ondersteunen. Zij wil graag een band met de kinderen opbouwen en vanuit deze band de kinderen laten groeien. Floor is ervan overtuigd dat er alleen groei kan zijn als kinderen zich veilig en vertrouwd voelen binnen de schoolstructuur.
Nienke Ploem Msc.
Orthopedagoog met diagnostische bevoegdheid
Tijdens haar studie heeft Nienke vijf jaar in de kinderopvang gewerkt en daar veel ervaring opgedaan met het stimuleren van de ontwikkeling bij jonge kinderen en het coachen van collega’s in de rol van pedagogisch coach. Tijdens haar master Orthopedagogiek heeft Nienke ervaring opgedaan met diagnostiek en behandeling van kinderen met ontwikkelingsproblemen met betrekking op cognitie, gedrag en de sociaal-emotionele ontwikkeling. Het is Nienke haar passie om kinderen op hun eigen manier te laten groeien. Nienke vindt het daarbij belangrijk om hetgeen wat goed gaat centraal te zetten.
Onze diensten
Remedial Teaching
Intelligentie Onderzoek
Trainingen
Passend onderwijs
Contact
Pamela Burwinkel
pamela@thuisorthopedagogen.nl
+31 641669657
Elize Mijnssen
elize@thuisorthopedagogen.nl
+31 620566289
Administratie
administratie@thuisorthopedagogen.nl