Trainingen THUIS

Bij THUIS worden verschillende trainingen aangeboden:

Training op het gebied van executieve functies door middel van de ´Beter bij de les´ methode.

Onze Sociaal- Emotionele vaardigheidstraining voor kleuters

Onze gepersonaliseerde Sociaal-Emotionele vaardigheidstrainingen voor de middenbouw en bovenbouw

Onze Klaar voor de start Klas: een klas waar jonge leerlingen in een veilige en kleine setting ”schoolrijp” worden gemaakt voor een fijne start in de kleuterklas.

Sociaal- Emotionele vaardigheidstraining

In trainingen zullen verschillende emoties worden behandeld en zal op een creatieve manier invulling worden gegeven aan het leren begrijpen, herkennen en delen van deze emoties en hoe hier adequaat mee om te gaan in de sociale setting. Ook komen specifieke onderwerpen (o.a. pesten, faalangst & zelfbeeld) aan bod passend bij de doelgroep en hulpvraag.

  • Leeftijd 4 tot 12 jaar | onderbouw & bovenbouw
  • Training op maat | afgestemd op de doelgroep en hulpvraag
  • Vertaling naar thuis en in de klas | persoonlijke werkmap met huiswerk
  • Leerkracht- en ouderbetrokkenheid | videocall vooraf en achteraf
  • Max 12 leerlingen per training | 3 trainers
  • 7 sessies a 1,5 uur  | moment en tijd in afstemming met school

Beter bij de les: training in executieve functies

Kinderen die hun executieve functies nog verder kunnen ontwikkelen (o.a. bij ADHD of leerproblemen) hebben op school vaak moeite met plannen, het behouden van aandacht, doel- en taakgericht gedrag of het werkgeheugen. Door middel van de ´Beter bij de les´ methode, kunnen kinderen bij THUIS hulp ontvangen in de ontwikkeling van deze executieve functies.

De Klaar voor de start Klas

DOEL: De jonge kleuter ‘’schoolrijp’’ maken in een veilige, kleine setting onder begeleiding van pedagogische professionals.

HOE? Er wordt vanuit verbinding met ouders, school, de buurt en kind op een veilige manier samengewerkt. De focus ligt op een goede start op school, meer rust en balans in de klas, minder werkdruk bij de leerkracht, meer betrokkenheid bij ouders en een veranderde groepsdynamiek.

PIJLERS:
1. Communicatie: kind, ouders, leerkracht en de buurt: iedereen werkt op 1 lijn samen.
2. Zelfredzaamheid: een kind voelt zich veilig doordat hij zelfredzaam is.
3. Sociaal-emotionele vaardigheden: veiligheid en persoonlijke groei is de basis om je sociaal-emotioneel verder te ontwikkelen.

SAMENWERKEN? Dat kan! In overleg met school bieden we een gepersonaliseerd aanbod aan van klasjes van max 8 kinderen op 2 begeleiders. De klasjes vinden op school plaats in een (kleuter)klas.

Neem contact op

Voor meer informatie, een aanmelding of intakegesprek kunt u telefonisch of per mail contact opnemen met THUIS.